Ett steg vidare

Vi upplever att vi som församling mer än någonsin behöver det gemensamma – se något nytt, något mer, ta ett steg vidare – tillsammans.

Därför börjar vi 2018 med fokus på delaktighet: fyra samlingar med undervisning och samtal om praktiserat lärjungaskap, och efter det en resa till Manchester och konferensen Encounter, med fokus på gudsmöten och upplevelser – en investering både i oss själva och i Tjugofyrakyrkan.

De fyra träffarna för ’Ett steg vidare’ kommer att gå två gånger per vecka, så att man har möjlighet att välja vilket tillfälle som passar bäst – torsdag kväll eller söndag eftermiddag efter gudstjänsten.

Samlingarna kommer innehålla undervisning som alla tar del av tillsammans, och efter det samtal i mindre grupper om hur det vi hört kan appliceras på våra liv.

Första samlingen: Torsdag 25/1 kl 20-21:30 eller söndag 28/1 kl 14-15.30

Andra samlingen: Torsdag 1/2 kl 20-21.30 eller söndag 4/2 14-15.30

Tredje samlingen: Torsdag 8/2 kl 20-21.30 eller söndag 11/2 14-15.30

Fjärde samlingen: Torsdag 15/2 kl 20-21.30 eller söndag 18/2 kl 14-15.30

Datum för resan till Manchester
Avresa torsdag 8 mars (förmiddag), hemresa söndag 11 mars (förmiddag).

Kostnad
995 kr för de som deltar i ’Ett steg vidare’, under januari och februari 2018. I priset ingår flyg, boende och konferensavgift. Kostnad för mat under konferensen tillkommer. Betalningen ska vara kyrkan tillhanda senast den 31/1 2018, märk betalningen med ditt namn och ”Encounter”. Begränsat antal platser till detta pris – först till kvarn! Övriga som vill följa med men inte delta i ’Ett steg vidare’ betalar fullt pris, 3500 kr.

Man kan naturligtvis delta i ’Ett steg vidare’ även om man inte har möjlighet att följa med på resan, och då utan kostnad.

Boende
Vi kommer att boka gemensamt boende i dubbelrum på hotell i närheten av konferensen. Singelrum kan bokas i mån av tillgång och att man själv står för den extra kostnaden.

Anmälan
Vi behöver din anmälan för ’Ett steg vidare’ senast den 1/12 för att ha möjlighet att boka flyg, hotell och konferensplats. Du anmäler dig genom att fylla i detta formulär. Anmälan är bindande.