Förhandsvisning skulle nog underlätta

Tänk om man hade levt sitt liv i förväg och kunde leva det en gång till utan att göra samma misstag. Hur mycket skulle du betala för den erfarenheten? Eller om det bara handlade om en del av ditt liv; ett jobb, ett projekt eller en relation. Ändå ovärderligt eller hur? Synd att det är omöjligt.

Jag har upptäckt ett helt unikt sätt att komma runt detta problem. Man kan ju prata med andra som gjort exakt det jag ska göra och fråga vad de gjorde rätt och vilka misstag de gjorde. Smart va?

Ok, du sitter inte och gapar av fascination men alldeles för ofta struntar vi denna självklara fördel som skulle hjälpa oss så otroligt mycket om vi utnyttjade den.

Igår hade jag förmånen att under en hel dag få sitta ner med Scott Wilson, en av de mest erfarna och kunniga coacherna som finns i vår del av världen när det handlar om att starta nya kyrkor. Jag vet, det råkar ju vara EXAKT det vi håller på med! Jag fick så många konkreta råd, såg saker från nya perspektiv och lärde mig så mycket. Hela teamet fick några timmar med honom och det kändes verkligen nyttigt för oss. Scott är verkligen grym! Med tanke på vilken bra dag vi hade igår hoppas jag att jag får anledning att återkomma när det gäller vårt samarbete.

Men tills vidare hoppas jag att både du och jag hellre frågar en gång för mycket än en gång för lite, för att lära oss nya saker utan att betala med alltför dyra misstag.

One thought on “Förhandsvisning skulle nog underlätta

1. Härligt inlägg! Att ta del av andras erfarenheter är som du säger otroligt bra och lärorikt. Men om vi drar det en bit längre, att vet exakt vad som kommer hända och hur man ska reagera kan nog bli lite tråkigt i längden. Det är ovissheten om framtiden som gör det spännande! Tycker det är så med Gud också, han fortsätter att förvåna en och gör livet till ett äventyr om man låter honom! Våga testa något nytt! =)