Gårdsfe(s)t

Tjugofyrakyrkan

Asså seriöst, jag är så stolt över Tjugofyrakyrkan!
Vi hade laddat med 250 popcornstrutar, 120 korvar, läsk, och bullar till alla som ville ha. Vi hade frågat om Spindelmannen kunde komma förbi och bli hoppad på. Världens coolaste team hade gjort ett strålande förarbete och talat om för hela Visättra vad som skulle erbjudas denna söndag eftermiddag.

Det blev succé!
Över 100 personer varav hälften barn, kom och fikade, skrattade och hoppade. Det var så roligt att se reaktionen hos så många nya människor som grubblade eller frågade vad som är annorlunda med Tjugofyrakyrkan, vilka vi är och varför vi gör detta. Ren och skär glädje!

Det kändes uppskattat att få göra något konkret och uppmuntrande för barn i ett lokalt bostadsområde. Att lära känna några nya människor på kuppen var också sjukt roligt  så räkna med en uppföljning!

It’s all happening!

Gardsfest2