Nya framsteg

Idag bjöd Tjugofyrakyrkan för tredje gången in till FEMTON:NOLLNOLL. Det var bra såklart! Sandra och Christine hade flera helt nyskrivna låtar som bandet idag framförde i unplugged-version. Vi är verkligen lyckligt lottade som har såna duktiga musiker och låtskrivare i kyrkan.

Själv påstod jag att Gud är en dålig förlorare och berättade om att vi alla har ett ursprung hos Gud, har något att komma hem till hos Gud och kan göra det utan att skämmas, tack vare Jesus. Gud kan inte förlora men han hatar att förlora det han älskar – människor. Det är inspirerande att komma med så goda nyheter varje gång man predikar!

Idag var vi ca 40 personer och jag är så sjukt tacksam för alla gäster som kom, nya personer som vill ha vårt nyhetsbrev, och alla fantastiska människor som är med och förverkligar drömmen om en kyrka för alla som inte går till någon kyrka. Tack alla! Vi gör nya framsteg hela tiden och ikväll har vi dessutom planerat hur sommaren 2010 ska se ut för Tjugofyrakyrkan. The best is yet to come!

Ha en bra måndag!