Sommaren är lång

Jag tillhör dem som vägrar hålla med om att sommaren är kort, att den börjar först i juli när alla har semester, att den är slut i augusti bara för att skolan börjar, eller att sommaren börjar först eftermidsommar.
Att sommaren bara har kommit halvvägs när det är midsommar hörs ju på namnet midsommar. Jag fyller år i slutet på augusti och då är det definitivt sommar. Även om man redan nu tänker på vad som kommer att hända i höst och förbereder sig för den.
För mig känns denna höst mer spännande än de flesta höstar jag upplevt. Främst för att församlingsplanteringen går in i en ny fas där fler saker kommer att omsättas i praktiken och fler drömmar blir verklighet. Du är välkommen att bli en del av den verkligheten!
Vi har just kommit hem från två veckors semester med både Bono och lappländska myggor – det har varit jättebra och jag ser fram emot imorgon då Tjugofyrakyrkan bjuder in till picnic vid Södertörns Högskola kl 15 för att njuta av sommaren.
Be there and enjoy the atmosphere!