I Jönköping

Har spenderat några dagar i Jönköping på en konferens för ledare från massor av kyrkor i södra Sverige. Jag kom hit dagen innan konferensen började för att tillsammans med några andra pastorer planera Nyhemsveckan som är en ännu större konferens. Den som händer i Juni varje år med en bra bit över 10 000 besökare. Men det planeringsmötet tog bara ett par timmar så kvällen var ledig för ett par timmar i Relaxavdelningen på hotellet och trevliga samtal med vänner från andra städer. Riktigt schysst faktiskt!

Torsdagen innehöll flera olika sessioner där olika pastorer delade med sig av sina erfarenheter av växande församlingar. Som internationell gäst har den här konferensen en kille med det grymma namnet Chilly Chilton från Detroit. En kille som startar kyrkor och älskar ishockey. Sounds like me ha? När han kom ner i sin Red Wings hoodie var jag ju helt enkelt tvungen att snacka en stund med honom.

I övrigt var gårdagkvällen en höjdpunkt där pastorer mötte ungdomspastorer i en prestigefylld innebandymatch till förmån för församlingsplantering. Självklart vann vi på straffar efter kvittering med 3 sekunder kvar av matchen. (Jag lägger andra straffen 1 minut in i klippet).

Innan det var dags att sova hann jag träffa Jennifer, en av mina gamla ungdomar som studerar här nere. Det var sjukt kul och det är alltid lika inspirerande att se hur unga människor växer i sin tro och mognar som människor! Jag gillar verkligen att jobba med unga människor och jag vill alltid göra det!

Nu sitter jag på hotellrummet i Jönköping och har  just förberett mig för ett ungdomsevent i Avesta där jag ska predika ikväll. Jag ser fram emot att träffa Stefan Kindevåg som är ungdomspastor där och jag har förväntan på att Gud ska göra nya saker i många unga människors liv ikväll.

Nu ska jag checka ut och gå på ett intressant seminarium om församlingsplantering innan jag styr norrut de 35 milen till kvällens party… Did I tell you that I’m livin the dream?