Bästa brunchen!

Idag hade jag och mina chicas i kyrkan en klädbrunch hemma hos Lina, svägerska och kyrkchica. En sådan går till som så att man drar ihop ett gäng med vänner och deras vänner, man tar med kläder som man inte riktigt längre trivs med, märker upp vad man vill ha för dem och så går man igenom varandras medhavda grejer, plockar på sig andras grejer och blir av med sina egna, förhoppningsvis. Ekonomisk och miljösmart shopping!

Och så äter man sig mätt på brunch. Lite för mätt. Vi hade en sjukt lyxigt brunch – yoghurt, bagels, scones, amerikanska pannkakor, bacon, frukt, juice, kladdkaka, semmeltårta.. Burp.

Idag kom vänner och deras vänner, och tillsammans var vi runt 15 personer. Folk kom med eller utan bytar-kläder, själv eller med en kompis, man kunde komma lite när man ville och man kunde om man ville (som jag) mest stå i köket för att hänga och prata. Jag hade som ambition att mest bli av med saker men kom iallafall hem med ett riktigt schysst halsband som man kan spana in här.

Precis så här vill vi att det ska vara, lätt att bara vara med varandra. Det var ingen gudstjänst den här gången, men det var människor som träffades, knöt kontakter, lärde känna nya människor och framförallt bara hade det trevligt och bjöd in andra i sina liv. Lätt ett sjukt bra sätt att spendera några timmar en lördag på! Så prestationslöst och öppet.

Vi kommer fortsätta att dra ihop häng av slag som dessa, så även om du bittert missade det här så kommer det fler tillfällen. Och bästa sättet att hålla koll på dem är att börja prenumerera på Tjugofyrakyrkans nyhetsbrev. Fyll i dina uppgifter till höger här på sidan!

Och dessutom – vi brukar lägga ut vad vi gör här, på Facebook och rätt ofta på min egen blogg. Om du tycker att det låter kul men tänker att ingen bjudit in dig personligen – häng på ändå! Alla är verkligen välkomna, alltid.

/Lydia

3 thoughts on “Bästa brunchen!