Pulkabowling

Jag är väldigt glad för dagen med Tjugofyrakyrkan. Vi bjöd in till en snödag på Lida friluftsgård med pulka, varm choklad och sol! Allt var perfekt och vi var uppskattningsvis 3 000 personer som kom dit för att njuta av dagen! Jag visste inte att den här bloggen hade så många aktiva läsare.

Det var någon som sa till mig att det var drygt 1% av alla dem som var där för att hänga med oss, men det är ju ändå grymt roligt! När människor som åtminstone på pappret ser ut att vara vuxna får kasta sig ut för branten på både möjliga och omöjliga åkdon verkar de direkt bli ca 20 år yngre och ju längre de håller på desto värre blir det. I dag resulterade det i att några kom på den briljanta iden att ha mänskliga käglor nere i backen och att några skulle vara ”bowlingklot”. Resten får du räkna ut själv…

Det var i vilket fall en dag med mersmak och nya människor som kommer till våra smågrupper nu på onsdag kl 18.45. Hör av dig om du vill komma också. Vi drömmer nämligen om att 3000 personer ska komma när Tjugofyrakyrkan i framtiden bjuder in! Det kommer inte hända imorgon men vi vill göra södra Stockholm till en bättre plats, en människa i taget, som får uppleva Guds kraft och Jesus kärlek i sina liv.

Ha en riktigt bra vecka!