Att tjäna

Igår hade vi en fantastisk träff med pionjärteamet i Tjugofyrakyrkan. Stämningen var på topp från första sekunden eftersom vi var tvungen att bearbeta den traumatiska händelse som hade utspelat sig natten innan, då två icke namngivna team-medlemmar åkte runt hela kommunen och väckte de övriga mellan kl 02 och 04 för att lussa skallen av dem! De lyckades och har skrivit in sig i historieböckerna…

Teamträffen var grym! Marcus Ardenfors, pastor i Eskilstuna var gästtalare och gav oss utmanande och gudomliga perspektiv på tjänande. Det var helt enkelt enastående. Förutom att Marcus är en skicklig kommunikatör har han ett hjärta som berör dem han talar till. Eftersom Marcus är en av mina bästa vänner vet jag att han lever det han förmedlar och det gör mig så oerhört inspirerad! Han bär äkthet, mod, ödmjukhet och kreativitet i en sällsynt kombination.

Den senaste månaden har vi talat om just tjänande eftersom vi vill odla en starkt tjänande kultur och en attityd till andra människor och kyrkan som Jesus själv visade. Så även om vi aldrig blir perfekta har vi bestämt oss för att träna oss och ständigt växa som tjänare.