Haiti behöver dig

Ingen har undgått att se och höra vad som hände i Haiti förra veckan. Sexsiffriga dödstal och miljoner människor som varken har vatten, mat eller mediciner. Det är allas vår enkla skyldighet att göra vad vi kan för att mildra de redan ogreppbara konsekvenserna av denna förödande naturkatastrof. Oskyldiga människor, älskade människor, ovärderliga människor, skapade till Guds avbild.

Världen är orättvis och kaotisk, speciellt för Haiti just nu där ondskan tar varje tillfälle att förvärra saken. Kriminella gäng drar runt i städerna och plundrar det lilla som någon kan tänkas ha kvar. Vem vet hur du och jag skulle agera i en sådan situation; det är i vilket fall helt sjukt och hemskt!

Vår vision innebär att vara kärleksfulla och generösa, och utan att göra skillnad på människor göra skillnad i samhället. Tjugofyrakyrkan samlar just nu in pengar för att dra sitt strå till stacken.

Vill du vara med?

Sätt in valfri summa denna vecka på Tjugofyrakyrkans bankgiro 390-0149 och märk inbetalningen Haiti. Du kan också skänka pengarna direkt till Läkarmissionen här.

Vi kommer nämligen vidareförmedla varenda krona till Läkarmissionen, en etablerad kristen hjälporganisation med 90-konto som har bra kanaler in till de som snabbt behöver hjälpen på plats. Alla kan göra något!