Nya kyrkor för fler människor

Det senaste dygnet har jag och Lydia träffat ett 30-tal ledare från hela landet som brinner för att starta nya kyrkor. Vi har pratat om hur vi kan plantera 75 nya församlingar i Sverige de närmaste sex åren. Det finns så många engagerade människor som är beredda att satsa vad som krävs att jag tror det kommer lyckas. Mogna ledare och unga människor som vill ägna sig åt att göra budskapet om Guds kärlek tillgänglig för tiotusentals nya människor i vårt land.

Det är så bra! Kyrkan i Sverige kommer att bli känd för något mer än vad den har varit tidigare. Tjugofyrakyrkan vill vara en sådan kyrka; som med relevans, äkthet, glädje, moderna former och kärlek gör skillnad i vanliga människors liv. Jag tror nämligen att de allra flesta människor vill ha det Gud ger om de bara får en chans att höra det och förstår det.

Vet du vad Gud vill ge dig? Om inte, be mig berätta! 🙂